treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico

Does Jacob van der i Potter Paulus - portrety

ryt. nieznany

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Rozległy pagórkowaty pejzaż nadrzeczny oświetlony promieniami zachodzącego słońca. Na pierwszym planie zakola rzeki ze

Pejzaż z wodą

Breslauer, Chrystian

1862

Muzeum Narodowe w Lublinie

W centralnej części obrazu wiatrak z długimi skrzydłami. Po jego prawej stronie dom z gankiem oraz płot. Na pierwszym planie rozległa łąka. Na horyzoncie szpaler wysokich, smukłych drzew. Przy prawej krawędzi płótna jedno wyższe, rozłożyste drzewo. Na niebie skłębione chmury. W tonacji barwnej dominują brązy i zielenie, w partii nieba błękit i biel. Nieregularne, drobne pociągnięcia pędzla, wywołujące efekt fakturowy.

Pejzaż z wiatrakiem

Czyżewski, Tytus

1931 — 1941

Muzeum Narodowe w Lublinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz przedstawia scenę z greckiego mitu o Apollinie i Marsjaszu rozgrywającą się na tle ledwie zarysowanego wieczornego pejzażu. Po lewej król Midas w koronie z ostrymi kolcami i brązowym płaszczu, starzec w wieńcu z dębowych gałazek i szaro-granatowej szacie oraz postać kobiety z pasiastym szalem (bogini Atena?). Po prawej półnagi Apollo z narzuconym na ramię ciemnoczerwonym okryciem graja na wioli i Marsjasz z fletnią Pana w dłoniach odziany w skórę zwierzęcą. Figury ujęte w półpostaci wypełniają pierwszy plan obrazu.

Sąd Midasa

Honthorst, Gerrit van

1630 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja figuralna złożona z trzech postaci w ujęciu do pasa, które wydobywa z gęstego mroku  światło padające z góry od lewej strony. Po prawej Piłat - w średnim wieku , z ciemną brodą, ubrany w luźną czerwoną szatę, z białym turbanem na głowie; spogląda w dół na dłonie wyciągnięte nad misą. Po lewej sługa - młody ciemnowłosy, w prawej ręce trzyma metalowy dzban, z którego polewa wodą dłonie Piłata. Pośrodku - górując nieco nad pozostałymi - drugi sługa, stary, z łysą czaszką i siwą brodą, pochylony, prawą ręką zdejmuje  ręcznik przewieszony przez lewe ramię. 
Tonacja barwna ciemna z przewagą brązów, ciemnoczerwona szata Piłata, zielonkawy strój młodego sługi, ciemnoszary starego, jasne plamy to biały turban Piłata i koszula młodego sługi, karnacja ciał ciemna,

Piłat umywający ręce

Brugghen, Hendrick ter

1617

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przedstawienie martwej natury z ptakami. Narożnik grubego drewnianego stołu z przewieszoną po lewej stronie połyskliwa brązową tkaniną. Nad nim pośrodku zawieszony za nogę duży ptak z brązowo-białymi piórami (słonka?), częściowo leży na blacie a jego głowa opada niżej. Po lewej leżą dwa białe gołębie, po prawej niezidentyfikowane mniejsze ptaki z ciemnym  grzbietem, czerwonym podgardlem i białym podbrzuszem (gile?). Silny światłocień wydobywa z ciemnego tła elementy martwej natury.

Martwa natura - ptaki

Kipshaven, Isaac van

1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 20 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd